Tämä on sarjassamme muna-vai-kana -ongelmanasetteluja. Kumpi on se hyvä vaihtoehto: ylä- vai alamäki? Ylämäkeen on hemmetin paha polkea ja sanonta "tästä se alamäki alkaa" ei myöskään mairittele olotilaa.

Tarkoitus oli kuitenkin nyt kertoa, että töissä on kyllä ihanaa ja kivaa. Kiho kehui minun valokuvia ja lupasi, että laitetaan niitä myymälään myyntiin. Elukkataulut (kamelit, gekot ja arabian leopardit) ovat printtivalmiita. Keksi lisätä tauluihin muutamia kristalleja. Oiva idea, ainakin minusta.

Gitex-messun Sony-standin valmistelut etenevät vauhdilla. Olen saanut suunnitella ja toteuttaa kolme erillaista valokuvataustaa. Tarkoitus on, että ihmiset tulevat Sonyn standille kuvattavaksi ja he saavat valita kolmesta vaihtoehdosta (länkkärityylinen etsintäkuulutus, fantasiatyylinen saippuakuplakuva tai päälle lentävä jättikoppakuoriainen) yhden, johon heidän pärstänsä liitetään. Printteri sylkee kuvan ulos saman tien. Taustojen lisäksi pääsen yhdeksi tai kahdeksi päiväksi messuille kuvaamaan Kihon Nikonilla.

Eilen eräässä (tulevaan) kauppaan liittyvässä kokouksessa minun piti esittää Marketing Manageria. Ei hitto meinannut pokaa pitää. Pointti oli se, että Kiho haluaa avata kaupan yhden seinän liukuoveksi. Muutostöihin piti anoa vuokranaloituksen lykkäystä. Onnistuin roolissani hyvin. Kauppa aukeaa viimeistään tammikuun ensimmäinen päivä 2007. Minä suren joulumarkkinoiden ohimarssia.

Pieni siivu koitetaan silti saada. 24. marraskuuta Mazaya Centerissä pidetään joulubazaari, jonne menen myymään elukkataulujani ja samalla promoamaan uutta kauppaa.  Jänskättää jo nyt.

Tänään oltiin laittamassa uuteen studioon valoja ja taustakankaita. Ihan mielettömän ihanaa, että mä pääsen opettelemaan näitäkin juttuja. Isona minusta tulee nimittäin ihan oikea valokuvaaja ja avaan Suomeen oman studion.

Niin mä meinaan.